perjantai 16. marraskuuta 2012

Käsin töitä, käsitöitä...

Tässä ne nyt on:


Mun sukkaset. Tehty seittemän veljestä raita-langasta. Puikolla 12 silmukkaa, vahvistettua neuletta kantapää, kärkikavennus mallia "tasainen kärki" :)

Toista sukkaa alottaessa otin kerästä lankaa pois, että sain raidat samalla lailla kuin ekassa. Tässä on se kerä, minkä poistin:


Ei paljoo...

Sit kerästä jäi vielä jäljelle tän verran:


Kai mä tosta lopusta virkkaan joskus patalapun :)

Mutta kun nyt sain kahdessa viikossa tän parin tehtyä ja vielä "kehuja" työn laadusta, niin uus projekti vaan alkuun.
Isäntä kun tykkää pehmosista sukista, niin toi mulle pari kerää omia sukkiaan varten... niistä tuleekin vähän värikkäämmät:


Alotus ei ollu järin helppo. Mulla kun aina tuppaa tuleen eka kerros tiukkaa, niin loin silmukat kolmelle puikolle (siis niinku nipussa, että tulee löysät silmukat) ja kun niitä sit jaoin ni silmukat putos pariin otteeseen just ku olin saanu ne jaettua ja taas aloin uudelleen. Sit isäntä tuli apuihin ja toi mulle bambu-puikot. Alko lyyti kirjottaan... eiku meikä kutoon siis.
On muuten sikahyvät noi bambuset, kannattaa kokeilla!

Nyt te sit ihmettelette, että mites mun miäs tälläsistä asioista tietää, no siks, ku näitä on meillä myynnissä. Olenki joskus miettiny tekeväni postausta tosta meidän kaupasta, tai oikeestaan sen valikoimasta... sitä vaan on vähä kaikkeen lähtöön :)
- ehkä tosiaan myöhemmin...

Viikonloppuja vaan !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti