perjantai 23. elokuuta 2013

"Piiperrystä"

Onkohan musta tulossa jonkin sortin "piipertäjä"...
- vaikkapa viherpiipertäjä.

Alkujaan aihepiiri tuli mielenkiintoiseks jo muutama vuasi takas, kun olin Foreverin kutsuilla. Sieltä tilasin silloin deodorantin, mikä ei sisällä alumiinia. Alumiinihan tukkii ihohuokoset ja mitäs siitä sit seuraa...
- no sen voi päätellä jokainen ite.

Tää aihe kuiteski jäi jonnekki mappi ööhön muhiin kunnes palas takas tänä vuanna.

No sit pitkin kevättä oli juttuja mm. blogeissa, kodin puhdistusaineista nimeltä Method.

Seuraava kiinnostuksen aihe tuli myös blogeista, eli "sisuskalujen puhdistusaineet" spiruliinat ja chlorellat.

Eipä tässä muuta tarvittu kun löytö kirjaston hyllyltä, eli kirja joka kertoo "kaiken".

Toki tota kirjaa ei kannata ottaa ihan satalasissa vakavasti, niinhän asiaa kommentoi jo kirjantekijäki:
- "Vaikka huolehdin elimistöstäni, se ei tarkoita, ettenkö nauttisi punaviinilasillisesta, suostuisi syömään mikrossa valmistettua ruokaa, joisi hanavettä tai jättäisi ulkoilua väliin pelätessäni ilman saasteita. Ripsivärinikään ei ole luonnonkosmetiikkaa, ja hyvinvointi- ja kauneustoimittajana käyn kokeilemassa lukuisia vartalonhoitoja ja -tuotteita, jotka eivät välttämättä ole luonnonmukaisia."

Eli vaikka kirjan nimi on Detox, se ei tosiaankaan kerro pelkästään kyseisestä "tuotteesta". 
Kirjasta saa sysäyksen uuteen puhtaampaan elämään.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan tähän kirjaan:


Niin, se meikäläisen "puhdistus" on alkanu ny siten, että...
- käyn saunas joka päivä ;)

Ei vaan, ihan oikeesti:
Jos nyt ajatellaan ulkoisesti, niin olen hommannu näitä puhdistusaineita:


Hämmästyin suuresti, kun sain tuotteet kotiin, niiden kokoa. Sen tähden laitoin kuvaan mukaan "pilttipurkin" niinku vertailuksi. Nää on niin maan perusteellisen riittoisiaki, että. Tälläsellä pienellä muutoksella voi alkaa puhdistaan kotia haitallisilta kemikaaleilta.

Seuraavaks voidaan mennä lähemmäs kehoa, eli se dödö:


Äkkiseltään hintava, mutta tää kestää "ikuisuuden", eli voisin väittää että vuoden. Tuoksu on miellyttävän mieto ja Ei sisällä alumiinia.

Sit voidaan mennä jo sisuskaluihin, jotka jo itessään tekee puhdistusta, mutta nekään ei jaksa kaikkee, jollei niitä hoida, eli tässä mun käyttämiäni tuotteita:


Spiruliina tukee voimakkaasti immuunijärjestelmää, Chlorella edesauttaa tervettä solujen uusiutumista ja lisää vattassa elävien hyödyllisten bakteerien määrää. Se poistaa turvallisesti raskasmetalleja ja on Spiruliinan kaltanen ravinoainepankki joka puhdistaa ja ravitsee kroppaa.
Kookosöljystä onki sit jo vaikka mihin, eli lukekaapa Täältä
Sit meinas vallan unohtuu toi mun "joka-aamuinen" drinksu...
Havu-uutejuoma, onhan seki "piiperrystä ja puhdistusta" :)

No, jotta kaikki ei olis vaan pinnallista ja suuhunpantavaa kropan hoitoo, ni mä paljastan ny mun uuden "harrastuksen".

Minä, joka nautin nukkumisesta, varsinki aamulla. Sängyn vetovoima on aivan kauheeta ollu mun kohdallani!!!

- ni ny mä olen alkanu nouseen jo klo 7.05 ( tarkka aika, jotta kerkeen töihin), juan klasin vettä (raanasta), painun ulos ja teen sellasseen parinkymmenen minuutin kävelylenkin. Sit menen suihkuun, syän aamupalan ja painun töihin. Olen koittanu vähentää kaffin juantia ja lisänny veden juantia vastaavasti ja pistän jotain suuhuni kolmen tunnin välein. Mulla on töis pähkinöitä välipalana ja koitan päivällä syödä ruokasaa salaattia ja ehtoolla sit vähä paremmin.

Kyllä mustaki viä voi tulla jotain tälläsellä "piiperryksellä", vai mitä :)

Terkuin mie!

2 kommenttia:

  1. mie liputan noiden methodien puolesta. iso koko,pakkauksen muoto ja aineiden tuoksu saa suorastaan aikaan jumalattoman siivousvimman. i love it!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja vielä kun noi toimii, ei muuta ku suihkaus ja pyyhintä ja kaikki säteilee ;)

      Poista