perjantai 7. helmikuuta 2014

Sukkaa pukkaa

Kyllä mä oon NiinNiin onnellinen... jälleen...

Olen ny sit tosiaan kutonu seittemän sukkaparia tän yli 50- vuoden ikääni nähden. Ei siis paljoo, ei. Mutta...

Bongasin tualta MehtäPirtin Emännän blogista mallin, jota siinä ehtoona muutamana tavailin. Oli meinaten sellanen ohje siellä, että jopa meikäläinenki aatteli osaavansa sillä kutoo. Keskiviikkona sit klompsein meidän lanka"osastolle" kattoon sopivaa lankaa. Otin 7-veljestä kerman vaaleeta kerän kainaloon ja yläkerrasta (kotoo) hain puikot. Sit loin puikoille sen 48 silmää ja aloin kutoon annettujen ohjeiden mukaan. Siitä sitä alko syntyyn "pitsikuvioo". Siis mun pikku kätösillä (todellisuudessa mulla on isot kädet)!
Kudoin vartta sit jonki pätkän, ku piti lopettaa tyä joogan takia. Jooga On mulle tärkeempää ku sukkien kutominen...
- vai onko ;D

Kotiin palattuani ja normaalit askareet tehtyäni otin kutimet käteen ja himoissani huitelin puikkoja niin paljon, että sain kantapäänki tehtyä.

Ette usko vai? No en mäkään itestäni olis uskonu.

Tässä on kuva:

Tää kuva edestä...

... ja tää sivulta
Meikäläinen on niin tohkeissaan saavutuksestaan, että oli jo ny pakko esitellä keskenerästä sukkaa. Sit viä se toinen juttu...
- tein ekan kerran kantapään ihan omasta päästä (ja viä jäi jotain jäljellekki), eli en kattonu mitään ohjetta ja ainaski mun miälestä siitä tuli siisti.

Kohta saan alkaa tekeen kärkikavennuksia, ku mun jalka ei oo iso (niinku kädet). Piäni siro 35-36 :D

Laitan viä tähän sen kopsaamani ohjeen näkysälle, millä osasin tehdä ton kuvion. Kiitos vaan mehtänemännälle!!!


Mä luen tota ohjetta ku pappi raamattua ja mulla pitää olla kynä ja paperia viäres ja tukkimiähen merkeillä pidän "kirjaa" kiarroksista. Olen sen verran noviisi näissä asioissa, että en osaa laskee tyäastäni kiarroksia.

Näissä mietteissä toivotan teille kaikille hyvää alkavaa viikon vaihdetta ♥

Terkuin mie!

JK: sori kuvien laatua, otin ne luurillani.

6 kommenttia:

  1. Voi miten kaunis sukka.Hyvää viikonvaihdetta:)

    VastaaPoista
  2. Vautsi miten hienoa! Mä en kyllä ikinä osais tehdä kantapäätä omasta päästä, kun en varmaan osais ohjeillakaan. :-D

    Mä saan villasukat joko äiskältä tai siskolta, mikä on onni, kun en itse tykkää kutoa sukkia. Muita juttuja voisin kyllä ajatella neulovani, mutta en sukkia. Mikähän siinä muuten on. Onkohan se just se kantapää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kantapää oli mulla se "ongelman" luaja. Sit löysin yuotubesta kunnon ohjeet kohta kohdalta ja siitä se lähti meneen. Mulla ei oo noita sukankutojia lähiympäristös, joten ite on sukkani kudottava.
      - kyllä säki osaaat, rohkeesti vaan kokeileen :)

      Poista
  3. hei ihanaaaaa. jes hyvä minä ja HYVÄ SINÄ! huippua..jee jee jee..ihan innoissani näistä siun sukista. ovat ensimmäiset mitkä on nyt sit miun ohjeella bruukattu ulos jonkun toisen kuin minun toimestani ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vaan hyville ohjeille!!!
      - sä oot kyllä paras ope ;)

      Poista