maanantai 5. toukokuuta 2014

Nysse olis niiku valmis...

... melkein.

Eli mökillä se terassi.

Palautetaan mieliin. Sillon 11 vuatta takas, ku me ostettiin toi mökki. Kiinteistövälityksen ilmotuksessa oli vaan yks kuva ja se oli otettu silleen pihasta merelle ja siinä näky vaan terassin kaidetta. Se oli se näkymä, mikä meidät vei kattoon paikkaa ja siihen me sit ihastuttiin. Terassia kyllä siinä kateltiin sillä silmällä, että ei taida kauaa kestää. No, kesti se. Kymmenen vuatta se siinä viä meitä palveli, kunnes se hajotettiin viime syksynä ja poltettiin niille sijoilleen.




Tapanin-myrsky sitä jo runteli, sillon ku se oli... 
- meinaan se myrsky.

Talviaika suunniteltiin uutta (tai ei ny ihan) ja nyt ku päästiin taas saareen, ollaan viäty puutavaraa vähä joka reisuun. Isäntä on ollu aktiivisena porakone kädes ja mä olen sit ollu vähä sillon tällön pitämäs lautaa paikallansa.

Terassin paikka muuttu melki vanhan pituutensa verran lähemmäs merta, eli ihan kallion reunalle asti. Alkuun mua vähä huimas siinä reunalla katellessa, ku mulla on toi "korkeenpaikan fobia". mutta nyt jo oon tottunu siihen :)

Tässä olis ny kuvaa siitä komeudesta:




Sitte huamaatte, että siihen on tullu portaitaki ja sit tollanen kulkusilta. Tultiin siihen tulokseen, ku ei olla enää nuaria eikä ainaskaan nuarruta, ni olis turvallisempaa kulkee mökille laiturilta portaita pitkin. Meikä on kerran vetäny plojot tossa kalliolla. Oli satanu ja mun sit piti mennä hakeen jotain laiturilta ja humps vaan, siinä olin polvet ruvella. Ja kuten ootte huamannu, täälä meilläpäin on noita luajanluamia kiviä ripoteltu muuta maata enemmän.




Viälä puuttuu kaiteen päälilaudat ja sit vaan sisustaan...
- vai kuuluuko sanoo "ulkoistaan"

No, olkoon ny vaikka somistaan :)

Kyllä ny kelpaa, huanojalkasenki.

Terkuin mie!

4 kommenttia:

  1. Hieno tulikin - tuollahan voi vaikka lavatanssit järjestää;)

    VastaaPoista
  2. Tosi hieno,tulisi vai lämmitä että voisi istuskella ja nauttia:)

    VastaaPoista
  3. On se vaan hieno! Jos toi olis mun, niin istuisin tuolla varmaan aina, ja pystyttäisin sinne vielä teltankin. :-D

    VastaaPoista
  4. Komiahan siitä tosiaan tuli, kyllä nyt kelpaa tervehtiä aurinkoa moisissa maisemissa ja puitteissa :D

    VastaaPoista