torstai 7. marraskuuta 2013

Valmistuhan se vihdoin!

Hyvää alkanutta marraskuuta vaan kaikille tasapualisesti!

Sadetta ollaan saatu (onneks vetenä täälä länsirannikolla) ja myrskyt on tullu lievempinä, vaikka ennustukset oli muuta. Tosta vedestä sen verran, että mua on oikeen hävettäny koko kunnan pualesta, kun ihmisiä tulee kaukaaki tänne lohijoelle kalaan ja vettä on just sen verran ollu, että jokee olis voinu kutsuu ojaks. Niin on kuivaa!
- ei oo edes suppikset mettässä jaksanu kasvaa, ei.

Eli satakoot tulevat sateet vettä vielä jokusen ajan, että pohjavedet tasaantuis :)

Mutta, mennääs tohon otsikon aiheeseen.
Mä olen "taas" saanu jotain aikaseks ja ei muuten kestäny kauaa ;)
Johan mä tän tyän alotin... itseasias vuasi takasin. Kauheeta! ja todistusaineistoo löytyy täältä 
Eli, nyt ne isännälle kutomani sukat valmistu. Olihan niissä ny tekemistä, kun oikeen polvipituset tein. Vaan ei se oo mikään pualustus. Olen vaan "unohtanu" koko käsitöiden teon (tarkemmin kutomisen) tonne takavasemmalle.
Eipä tässä muuta ku esitteleen käsityön ja mallina oli isännän omat sääret :D


Tää kuva on tuolta 16.11-12 olevasta postauksesta, eli sukkien alotus


Eiks oo koreet ja raidatki ihan kohdillaan!

Terkuin mie!

Jaa juu, Uusia lukijoita on tullu! Tervetuloo vaan ja toivottavasti mun jutut kiinnostaa jatkossaki.

6 kommenttia:

  1. hei hienoo..ja upeeta lankaa sulla noissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, hieno tunne mullaki.
      -toi lanka on hiukan liian "pumpulista" käyttösukiks, mut teinki ne "yäsukiks" ;D

      Poista
  2. Hienot raita sukat,kyllä niissä raidoissa välillä sattuu etteivä ole ihan kohdallaa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muuten kyllä olis ollu ihan nappi, mutta valkosta jouduin toisesta sukasta kantapään kohdilta poistaa, toisesta kerästä. Kudoin nimittäin sukkia liki rinta rinnan omista keristään, oli helpompi seurata työtä :)

      Poista
  3. Onpas menevän näköiset sukat! Mulla neulominen on aika vähäistä, suorastaan olematonta (hih), mutta onneksi lähipiiristä tulee villasukkia. Varsinkin kun käytän villasukkia ympäri vuoden. :-) En kyllä ymmärrä, miksi mun sukanpohjat aina reikiintyy, ja sitten niitä pitäisi parsia - homma mitä inhoan yli kaiken.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kans melki ympäri vuaden villasukat käytös, ainaski öisin ;)
      En mäkään mikään himokutoja oo, ehkä tää on jotain kaamosmasennuksen hoitoo. Siks noiden kutominen kesti, eli kudoin niitä kait vuoden vaihteeseen ja sit ne jäi odottaan seuraavaa inspistä joka tuli viime viikolla. Parsimista en kans harrasta. Isäntä toi mulle joskus yhet sukat (sen lempparit siihen asti) joissa oli pohjat puhki. Tualla ne on edelleen kaapin kätköissä korjaamatta. Mutta saipas ny uudet :D

      Poista