sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Siitepölyä...

...ilmassa


Oltiin taas pari vuorokautta mökkielämää viettämässä. Ilma oli vähän kalsee, ainoostaan 12 astetta lämmintä eilen vaikka aurinko paisto melki pilvettömältä taivaalta. Sen verran kuiteski tarkeni tuulensuojas, että nostin jo farkun puntut polviin. Kuvaa en ottanu "kesävarpaista" ku en oo vieläkään lakannu varpaankynsiä ;)


en oo ennen moisen kokosia urpuja tavannu..
Vielä ei ollu hirmusesti toi siitepöly leijunu maastoon, mutta kunhan noi... mm. koivun jätti urvut tosta innostuu, ni on taas rannat keltasessa tahmassa.

Meille on tullu rantaan rentukan kukka... yks ainoo siinä kökötti...

Koiralla oli taas intoa kaikissa neljässä tassussa. Se paineli pitkin tonttia, milloin minkäkin "siipiveikon" perässä ja nuuskutti lähes jokaista kivenkoloo...




Ja hätyytti se yhden kärmeksenki pakosalle. Hyi että mä inhoon kärmeitä!!!
- siinä se luikerteli keskellä pihaa ku koira sen treffas. Siinä sit mä kiljuin ja koira "tassutteli" sen hännän päälle... Koitin saada koiran kauemmas, mut se vaan innostu mun kiljumisesta. Otin mopinvarren käteeni ja koitin mennä hätistään sitä elukkaa... kivenkoloon se luikersi "raukka" varmaan hädissään. Tarvii kai pitää aikas älymölöö mennen tullen, ei ne kauaa meidän tontilla halua majailla.




Mä en edes tiä onko ne kärmekset kyitä tai rantakärmeitä... sen verran järkytyn aina ku sellaseen niljakkeen nään.


No, kyllä koiraki ottaa sit levon kannalta aina välillä:


siinä se nukkuu ihan täysillä, pää päin kivee


kiäliki on toisella ihan "pihalla"


Mahtoko nähdä unta mehukkaasta luusta...


Nytte mä laitan paljastuskuvan, josset kehtaa kattoo, hyppää yli :)




Isäntä otti kuvan auringonlaskusta ja mä pääsin "linssiluteeks" mukaan... todistusaineistoo meressä plutimisesta.


Oli se lämmintä... oikeen 12,5 astetta jo!
- Meillä ei oo oikeen lapsystävällinen ranta, tossa kohtaa on jo 1,5 metriä vettä ja vähä taaempana reilut 2 m...ja syvenee vaan. Mä seison yhden kiven päällä :) Eli sellasta äkkisyvää.


Laitan tähän lopuiks vielä kuvan mökin olohuoneen ikkunasta...



Kyllä se ikkunan takaa näyttää niin kesäiseltä ja lämpimältä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti