maanantai 2. syyskuuta 2013

Elokuun vimppa

Siinä se sit meni...
- kesä loppu niin että taivas tärisi.

Mä sain pitää vaihteeka parin päivän vapaan töistä. Isäntä meni ite lauantaiks, kun oli noi rakettimyynnit vilkkaimillaan. Mä niistä mitään tajuu... noloo ku perhe tulee ostaan raketeita ja pikkutenavat tietää kaikki raketit ja opastaa mua...
Eli mua ei tarvittu näille afääreille.

Sain ku sainki aikani kuluun. Mikäs siinä oli oleillessa mökillä kun sää helli:


Oikeen olin vähäpukeinen,  paljaat varpaat ja kaikki :)


Vain muutama pilvenhattara mun seurana...


Tai no... joku meni sanoon radios, että lännessä sadekuuroja ja mahdollisesti ukkosta.


Pahan ilman lintu oli, kun tollasia lupas. Muuten, tais olla sit viimenen hellepäivä tänä vuanna. Mittarissa oli 22 astetta varjon pualella. Voitte vaan kuvitella kuin lämmintä oli istua laiturilla, kun tuuliki oli sellasta "lehmän henkee".
Tätä iloo ei sit ehtooseen asti riittäny, eijo!


Sieltä se sade tuli... rannoilta. Pilvet oli mustia ku yä (vaikkei kuva sitä näytäkkään). Me pidettiin sit terassilla sadetta ja kateltiin taivaita...
- joko nyt alkaa selkiin, joko nyt?!?


Lakkas se sade sit viimein, juur ennen ku tuli pimeetä. Päästiin viimein rakettien ammuntaan. Koira oli taas ihan hulluna... olis lähteny jokaisen raketin perään. Ihme elukka kun ei pelkää yhtään pauketta, vaikkei ole mikään mettästysverinen edes. Toisaalta hyvä vaan. Kauheeta on kattella kun koirat juoksee soffien taa piiloon ja tärisee kauhusta. En silti ole ite sellasta nähny, lukenu vaan.



Näissä tunnelmissa...
- Haikeena, miettien uutta tulevaa kesää.

Terkuin mie!

4 kommenttia:

  1. Jotenkin tuntuu, että tätä muinaistulien yötä ja venetsialaisia on alettu taas viettämään enemmän kuin ennen - itselleni ne ovat ihan vieras perinne - sisämaan asukki kun alunperin olen. Ja vaikka olen Turun seudullakin yli 30 vuotta asustanut, olen onnistunut välttämään näiden juhlimisen. Ehkä ensi vuonna sitten - nimittäin juhlia kun ei ole elämässä koskaan liikaa;)
    Hyvää syyskuun alkua sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä venetsialaisten vietto on lisääntyny huomattavasti ihan muutamassa vuodessa. Ite olen asunu kohta 30 vuotta täälä länsirannikolla ja viimesenä kymmenenä vuotena sitä on vasta tällä vietetty. Tuossa ylempänä, ruatsinkielisellä alueella se on ollu kauemmin.
      Siinä olet oikeessa, että juhlia on liian vähän. Niitä pitääki kehitellä vaikka mistä ;)
      Lämmintä syyskuuta sulle kans!

      Poista
  2. Niinhön se loppu ja mieli on kyllä tosissaan haikea, elän niin voimallisesti kesäisin...täällä myös rytisi ja paukkui...nyt sitten toivotaan ihania syyskelejä ja aurinkoa, talvea ei vielä kaivata. Oikein mukavaa syyskuista viikon jatkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei päästetä vielä irti kesästä, nautitaan jokaisesta aurinkoisesta päivästä ja hetkistä.

      Poista