tiistai 13. toukokuuta 2014

No ny nääki on niinku valmiit

... meinaan mun kengät, ne mikkä olen ihan omin pikku kätösin (tarkennettuna, muistuttaa paremminki leipälapioo... nää kätöset) tehny.

Ootte varmaan aatellu, että olen jättäny kesken, ku tuntuu että kaikki on kesken. Mutta...

Elikä, tää oli valtakunnan ensimmäisellä aikuiskoulutuskeskuksen järjestämällä oppisopimuskoulutuksella järjestetyssä Jalkinemyyjän ammattitutkinto-koulutuksessa. Huh ku oli vaikee lause koottavaks!

Suameks: myyjän ammattitutkinto ja kraapastiin jalkineasiaa historiasta-nykypäivään ja materiaaleista- valmistukseen. Opiskelu loppu viime vuoden lopulla ja lähes kaikki opiskelukamut sai kenkänsä valmiiks siihen mennessä, paitti mä. Ja syy oli se mun syäpäleikkaus ja hoidot jokka esti mun menon suutarinoppiin vuas takasi keväällä. Syksyllä suutari-opelle olis sopinu mun opetus vasta lähellä joulua ja mulle ei töitten takia se sopinu, joten seuraava ajankohta oli nyt, tänään.

Se, mihin olin tyäni kanssa jääny, löytyy täältä. Jos ny joku teistä haluaa lukasta. Ja tässä tulee sit loppusilaukset:


En huamannu kuvata innoissani jokasta tekovaihetta, mutta tässä on ny pohjien liimailua...


... tässä on pohjat paikallansa ja alan kasaan korkoja, nahkakorkoja.


Tässä ne on!!! Ihanaiset ja omaperäset mun derbyt. Piäniä kauneusvirheitä niissä on, mutta empä oo itteeni suutariks väittäny, joten sallittakoon :)


Nauhat olisin halunnu punaset, muttei siä koululla ollu, siks tollaset valittin. Sopii korkoihin.


Noissa yläkuvissa nää näyttää valtavan suurilta, vaikka todellisuudessa koko on 36/37. Alimmassa kuvassa näkee ton nahkakoron. Neljä kerrosta liimasin yhteen ja lisäks tuli kantalappu. Koko päivän liimasin ja hioin ja liimasin ja hioin ja välillä puristin osasia yhteen. Kaiken maailman koneita käyttelin, joista vaan suutarit tiätää enemmän :)


Voittajan on helppo hymyillä!
- tai valmiiden kenkien kanssa siis...

Terkuin mie!

6 kommenttia:

  1. voi ihanuutta miten niistä tuliki hienot! ONNITTELUT mahtavasta saavutuksesta. kyllä olis meikäläisellä jääny ihan vaan tommosen kantalapun suunnittelun asteelle tuo homma :D

    VastaaPoista
  2. hieenot kengät, hurraa! kyllä kelpaa noissa köpötellä, jos vaan malttaa ;)

    VastaaPoista
  3. Kylläpä tuli hienot kengät - ja ei sitä kyllä ihan joka tyttö voi sanoa, että kengät on itsetehty;)
    Kivaa viikon puoliväliä - ja toivottavasti pian saadaan sellaiset säät, että noita kenkiä raskii käyttääkin - siis sillälailla hienostelumielellä;)

    VastaaPoista
  4. Ooh, miten upeat! Eikä varmasti tule toisia samanlaisia vastaan! Ja nauhatkin sopii minusta tosi hyvin kenkiin. :-)

    VastaaPoista
  5. Hienot on kengät mikäs noilla on kävellä:)

    VastaaPoista
  6. Anne sä olet mestari! Onneks olkoon :) Ei noita malta pitää ovat niin komeet.

    VastaaPoista