torstai 26. kesäkuuta 2014

Viä Juhannuksesta

Täälä mä olen laiskotellu, en oo saanu mitään tehtyä, en sitte mitään.

Tai olen mä ny ollu töis ja iltasella vähä lukenu, minkä oon päänsäryiltä pystyny. Jalkapalloo en oo kattellu, enkä kato! Kunnei mulla oo mitään ihailua sitä kohtaan...

Tohon lukemiseen voisin avata vähän.
- Kirjastoon oli tullu ny se jatko-osa siihen Enni Mustosen "Paimentyttöön", se jatko-osa on nimeltään "Lapsenpiika".

Luin mainoksen viimesestä, oliko se ny Martat-lehdestä, vai mistä se oli, mutta luin kuiteski ja heti soitin tohon naapuriin (kirjastoon) ja kysyin, että onko se jo siä. Ja oli se. Laitoin varaukseen ja heti jo seuraavana päivänä tuli viästi, että kirja on vapaa mulle.

Sitte vaan sen menin lainaan ja aloin lukeen, ku muilta töiltäni ehdin. Kirja kertoo siis Ida-tytöstä joka pestataan lapsenlikaks Aino ja Jean Sibeliuksen perheeseen.
Kirja tempaa mukaansa kyllä totaalisesti, suasittelen lukeen!!!

Tässä on kuva kannesta:

kuva lainattu netistä, ku en huamannu kuvata ku kirja oli lainas
Päänsärystä valasen sen verran, että olen parina päivänä melki riutunu päänsärkyyn, mitä mä en oo aikoihin kärsiny. Luulen kyllä että syy moiseen kipuiluun on Juhannuksen aikaset tuulet. Oltiin meinaan mökillä (luannollisesti) pyhät ja sää oli mitä oli. Tuuli viuhu koko ajan ja ku meikäläinen on niin pöffeli ku on, ni mun oli pakko istuksia terassilla niin paljo ku mahdollista. Vaatetta oli päällä, että tarkenin, mutta se tuuli meni niskoihin ja siitä se ärty. Nyt oon sitte kärsiny siitä ilosta!
- on se kyllä helpottaan päin jo.

Sitte tohon Juhannukseen:




En mä kauheesti kuvannu, ku nautin vaan ulkoilmasta ja yättömästä yästä. Ja mikä ettei, ku tuuli tyveni yätä vasten.
Yhden kuvan mä nappasin, ku isäntä sytytti valkeen grilliin, vai mikä toi sit on...
- joku paistopaikka :)


Liaskat leikki siinä yhtä ilosesti ku kokossaki.

Eipä tässä muuta tällä erää. Tulevana viikonloppuna me mennään isommalla porukalla lohirysille, mutta siitä sitte myähemmin, jos saan kuvia aikaseks.

Terkuin mie!

3 kommenttia:

  1. Komiat on tulet - sekä kokossa että grillissä!
    En ole yhtään Enni Mustosen kirjaa lukenut, mutta ehkä pitäisi - vaikuttaa mielenkiintoiselta ainakin tuo!
    Toivottavasti päänsärkysi heltiää ja nyt sitten kaulaliina niskaan sinne lohirysille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meinaan kyllä laittaa silkkihuivin kaulaan lauantaina :)
      - Mä olen lukenu melki kaikki Enni Mustosen teokset ja ne on just sellasia, ettei tarvii ku lukee. Sopivaa kesälukemista. Annan kuiteski vinkin, jos alat lukeen, alota ihan ensimmäisistä, ku niissä menee ns. jatkojuani. Tässä linkki tuatantoon: http://www.otava.fi/kirjailijat/enni-mustonen/

      Poista